Takk for følget, 2017!

Solskinn og fester kunne jeg gjerne hatt enda mer av, men utenom det stemmer det ganske godt.

Så nærmer 2017 seg slutten. Ved slutten av året får jeg ofte et behov for å ta et tilbakeblikk og oppsummere. Jeg er sikkert ikke den eneste? Dagene suser forbi så fort at det av og til er vanskelig å huske å stoppe opp og nyte også. Men når jeg ser tilbake har det jammen vært et godt år.

Jeg tenkte at jeg kunne ta et tilbakeblikk ved hjelp av en facebooktest. Hva mente den at ville skje i år. Dessverre finner jeg ikke igjen testen jeg tok på starten av året, så jeg har jukset og tatt testen på nytt. Det burde jo være en fordel for testen. Dersom den virkelig analyserer profilen min burde den få gode hint om hva jeg har holdt på med. Så la oss se hvor treffsikker den er.

Dette har jeg gjort i 2017

Januar – vinne lotteriet
Jeg hadde litt vinnerlykke i noen adventskalendere i desember, men i januar kan jeg ikke komme på at jeg vant noe. Så, nei, selv ikke om jeg legger godviljen til klarer jeg å finne noen hendelser jeg kan knytte til dette. Det måtte eventuelt være noen skumle hendelser i trafikken da, det skjer jo, som gjorde at jeg vant i livets lotteri. Men i alle fall ikke noe spesielt jeg husker nå.

Februar – Las Vegas med Elisabeth
Jeg kjenner flere Elisabeth, men jeg har ikke vært på reise med noen av dem. Og i alle fall ikke til Las Vegas. Jeg leste riktignok en bok om noen som reiste til Las Vegas, det kan ha vært rundt da, men sikker er jeg ikke. Jeg husker ikke en gang hva boka het…

Mars – et drømmehuset
Jeg satte i gang med en skikkelig opprydning i slutten av 2016. (Den har riktignok stoppet litt opp, men jeg har store planer om å ta fatt igjen over jul). I mars var trolig første gang jeg kunne se meg rundt dagen før vasking og konkludere med at vi ikke trengte å rydde. Et lettstelt hus er ganske nært drømmehuset.

April – konsert med Kari
Det ble ingen konsert sammen med Kari. Derimot ble vi vekket av kanoner og deretter sabeltannsanger da vi var i dyreparken i påska. Hadde testen snakket om konsert i juni hadde den hatt mer riktig, for da var vi på festival.

Mai – tid med familien
Fulltreffer! Vi startet mai med hyttetur med broren min og familien hans, senere i måneden kom en reservesøster på besøk med kjæresten sin. Dessuten feiret vi 17.mai, var på bowling og hadde en langhelg på hytta. Masse tid med familie med andre ord.

Juni – et overraskende besøk
Hahaha, det meste med meg er godt planlagt. Jeg kan ikke komme på noen overraskende besøk. Det nærmeste må være at ungene hadde noen kompiser på besøk, det er jo sjelden planlagt. Når jeg tenker meg om var det faktisk en spontan overnatting med et par av dem. Men at svigerfamilien skulle komme på besøk en uke, det var ikke overraskende (men ikke mindre gledelig).

Juli – en date med min mor
Min mor har hatt en drøm om en lang ferie på Bornholm, og vi ble invitert på besøk. Så en date? Tja, en avtale hadde vi i alle fall. Og vi opplevde mye spennende sammen der. Vi startet med ildnatt med fyrverkeri og fakler på middelaldersenteret og avsluttet med jazzmiddag på en vingård.  Ingen av oss er ferdige med Bornholm enda, vi må definitivt tilbake (men neste gang håper jeg på bedre sykkelvær).

August – fred
Hvis vi istedet oversetter peace med ro, så kan jeg få det til å stemme. Det øyeblikket jeg ser tilbake som med aller mest ro, var da vi var på palmestranda i Frederikshavn og ungene vasset og vi voksne bare satt og så utover vannet. Hadde det ikke vært fordi vi begynte å bli så sultne kunne vi nok sittet der i mange timer. Også er det noe med å komme tilbake til rutiner etter ferien, det gir en egen ro.

September – forfremmelse
Hardt arbeid og lønnsamtaler gav avkastning, og jeg fikk et opprykk som vi kaller det på jobb. Arbeidsoppgavene er de samme, men med litt bedre lønn. Og det skjedde faktisk nettopp i september.

Oktober – en helt spesiell fest
I oktober sang jeg “Jeg ble bedt i et kjendisparty, av en god bekjent, har aldri vært med på no’ sånt, så jeg var litt skremt” (kan jeg ikke mer av teksten, sikkert like greit). Vi var nemlig invitert på hollywoodfest. Har aldri vært på det før, så vi kan vel kalle festen one-of-a-kind?

November – ekte kjærlighet
Det er vanskelig å finne noe som passer til dette stikkordet også. Det er mange år siden jeg møtte mannen i mitt liv, 18 for å være nøyaktig, så noen ny kjærlighet er det ikke. Han er fremdeles min trygge havn. Skulle det være noe jeg kan linke til kjærlighet, så kjente jeg det i hjertet da eldstemann lå på oppvåkning etter narkose. Plutselig virket han veldig liten. Mors kjærligheten, den er i alle fall ekte.

Desember – et bryllup
Noe bryllup har jeg ikke sett snurten av, ikke en gang på film eller i en bok. Men det er jo fremdeles noen timer igjen å gjøre det på 😉

Selv med en god dæsj godvilje kan jeg vel ikke påstå at testen er veldig treffsikker. Men at 2017 var et innholdsrikt år, det er det ikke tvil om.

Nå ser jeg fram til 2018. Da står nemlig dette på planen:

Med ønske om et riktig god nytt år,

This entry was posted in dagen i dag and tagged , . Bookmark the permalink.